آبا، افرايم

مذيع في صوت اسرائيل وشاعر. ولد في تل ابيب في عام 1928. وأنهى دراسته في المدرسة الزراعية "خضوري"، ثم تابع دراسته في فترة لاحقة في موضوع تاريخ الشرق الأوسط الحديث في جامعة تل ابيب. وانتسب إلى فرقة النواطير في عام 1946 لحراسة مرسى تل ابيب،

ثم ساهم مع مجموعة من الشباب في تأسيس كيبوتسين: روحامه وعين همفراتس. وساهم أيضا في تأسيس كيبوتس صاعار في عام 1948. وانخرط في الشرطة العسكرية التابعة للجيش الاسرائيلي وفي الوقت ذاته عمل مذيعا في الإذاعة العسكرية. واشتغل فترة في الإذاعة البريطانية (بي.بي. سي) بين 1962 و 1965.

قام بنشر العديد من الدواوين الشعرية في الجرائد والمجلات الأدبية. ومن مؤلفاته: حجر عند فتحة البئر (شعر).

Saturday, February 16, 2019

MADAR CENTER

The Palestinian Forum for Israeli Studies (MADAR) is an independent research centre specialising in Israeli affairs, based in Ramallah, Palestine. MADAR was established in 2000 by a group of Palestinian intellectuals and academics, including the late poet Mahmoud Darwish, Dr. Lily Feidy, Dr. Ali Jarbawi, Dr. Ahmad Harb, Mr. Walid Al-Ahmad and Mr. Akram Haniyyeh. The centre was registered as a not-for-profit organisation with the Palestinian Ministry of Interior, and obtained a research centre’s operational licensing from the Palestinian Ministry of Information.

NEWSLETTER