أفي ـ اسحق، دان

محام، كانت له صولات وجولات في عدد من القضايا التي اثارت الشارع العام في اسرائيل. ولد في القدس في عام 1933، والتحق بكلية الحقوق في الجامعة العبرية وتخرج منها.

ومثل عددا من متهمي العصابة اليهودية وعوفر نمرودي صاحب جريدة معاريف ورجل الأعمال الاسرائيلي الذي تورط في عدد من القضايا السياسية والفساد المالي، ومثل ارييه درعي زعيم حزب شاس الذي وجهت اليه التهم بتلقي رشاوى وتقديم رشاوى. وطرح اسمه لتولي منصب وزير العدل في حكومة بنياميت نتنياهو في العام 1999. ويقال إنه كان أحد المصادر السرية في تسريب معلومات عن صفقة بار أون في تعيينه (أي تعيين بار أون مستشارا قضائيا للحكومة ثم عزله بعد يومين).

Saturday, March 23, 2019

MADAR CENTER

The Palestinian Forum for Israeli Studies (MADAR) is an independent research centre specialising in Israeli affairs, based in Ramallah, Palestine. MADAR was established in 2000 by a group of Palestinian intellectuals and academics, including the late poet Mahmoud Darwish, Dr. Lily Feidy, Dr. Ali Jarbawi, Dr. Ahmad Harb, Mr. Walid Al-Ahmad and Mr. Akram Haniyyeh. The centre was registered as a not-for-profit organisation with the Palestinian Ministry of Interior, and obtained a research centre’s operational licensing from the Palestinian Ministry of Information.

NEWSLETTER