إذاعة موريشت

محطة إذاعة تابعة لـ "صوت اسرائيل"، تولي اهتماما مركزا وموجها نحو قضايا تراثية تخص المجتمع اليهودي في اسرائيل والشتات. وتهتم هذه المحطة ببث موسيقى حسيدية(تيار ديني متزمت وشعبي التراث) وموسيقى دينية خاصة بشرائح مختلفة من الجاليات اليهودية.

أُقيمت هذه المحطة في عام 1999، وعملت كمحطة إذاعة محلية لمنطقة القدس فقط. ولكن تم دمج هذه المحطة في عام 2000 مع الموجة "أ" من صوت اسرائيل مما ساهم في تحويلها إلى إذاعة قطرية. وجراء هذا التحول تم تخصيص عدة ساعات يوميا لهذه الإذاعة لبث برامجها وموسيقاها.

Friday, October 22, 2021

MADAR CENTER

The Palestinian Forum for Israeli Studies (MADAR) is an independent research centre specialising in Israeli affairs, based in Ramallah, Palestine. MADAR was established in 2000 by a group of Palestinian intellectuals and academics, including the late poet Mahmoud Darwish, Dr. Lily Feidy, Dr. Ali Jarbawi, Dr. Ahmad Harb, Mr. Walid Al-Ahmad and Mr. Akram Haniyyeh. The centre was registered as a not-for-profit organisation with the Palestinian Ministry of Interior, and obtained a research centre’s operational licensing from the Palestinian Ministry of Information.

JOIN OUR NEWSLETTER