إلداد، آرييه

ولد في مدينة تل أبيب في العام 1950. يقيم في مستوطنة كفار أدوميم الواقعة بالقرب من طريق القدس ـ أريحا. درس الطب في جامعة تل أبيب،

ويعمل محاضرا في كلية الطب في الجامعة المذكورة. ويحمل درجة الأستاذية في الموضوع ذاته. عمل طبيبا رئيسيا في الجيش برتبة جنرال في الفترة بين 1997 و 2000. وهو متخصص بالجراحة التجميلية. يحمل مواقف سياسية يمينية داعمة للاستيطان بكل أشكاله. عضو في الكنيست الـ 16 وانتخب مجددا للكنيست الـ 17 في القائمة الانتخابية المشتركة لحزبي "هئيحود هلئومي(الاتحاد الوطني) والمفدال".

Friday, October 22, 2021

MADAR CENTER

The Palestinian Forum for Israeli Studies (MADAR) is an independent research centre specialising in Israeli affairs, based in Ramallah, Palestine. MADAR was established in 2000 by a group of Palestinian intellectuals and academics, including the late poet Mahmoud Darwish, Dr. Lily Feidy, Dr. Ali Jarbawi, Dr. Ahmad Harb, Mr. Walid Al-Ahmad and Mr. Akram Haniyyeh. The centre was registered as a not-for-profit organisation with the Palestinian Ministry of Interior, and obtained a research centre’s operational licensing from the Palestinian Ministry of Information.

JOIN OUR NEWSLETTER